Komentarų: 1

Aš, kvapų triukšmas ir lašišos

Kuo čia dėtos lašišos?..  Iš eilės, bus ir lašišos.

Kai jau yra ką pasakyti, atėjo laikas pakalbėti apie mane daugiau. Priėmiau rimtą sprendimą. Kursiu ir gaminsiu kvapus ir kvepalus, kuriuos bus galima nusipirkti. Kurį laiką mažiau rašysiu čia ir visur, kur anksčiau mano pamokslavimai per kraštus liejosi… Dirbsiu tam, kad tą sprendimą įgyvendinčiau, kad protą sumaišęs pomėgis vieną gražią dieną taptų darbu, kurio nereikia dirbti, nes jis teikia didžiulį malonumą. Dabar mano galva sprogsta nuo minčių apie pavadinimą, logotipą, pakuotes, įteisinimą ir kitus būtinus dalykus. Jei viskas klostytis taip, kaip planuoju, rugpjūčio mėnesį ketinu atidaryti mažytę internetinę svetainę-parduotuvę. Nežinau kiek viskas užtruks, jei nespėsiu tinkamai pasiruošti, tuomet į dienos šviesą išlysiu vėliau. 🙂 Žinau ir tai, kad nebus taip paprasta, kaip man gal dabar atrodo…

Apsisprendžiau po Minervos atsiliepimo jos tinklaraštyje. Prieš kurį laiką turėjau įžūlumo paprašyti pauostyt mano darbus tikros kvapų ekspertės, ir nors tai nėra jos tiesioginė profesija,  ji  viena iš profesionaliausių kvapų kritikių mūsų šalyje. Žinau kad yra panašių mėgėjų, kuriuos irgi labiau tiktų vadinti profesionalais, tik nedrįsau belstis visiems. Tai “TA MINERVA”, kurios bent kiek kvepalais besidomintiems tautiečiams kitaip pristatinėti nebereikia. Solidžia kvapų testavimo patirtimi paremta objektyvi kritika ir išsami kvapų analizė, žodis žmogaus iš šalies, manęs nepažįstančio, nesusijusio jokiais ryšiais, išskyrus tą pačią aistrą kvapams, buvo paskutinis lašas, perpildęs taurę. Tuo labiau, kad tas žmogus ne mažiau (ir seniau) įnikęs į kvepalų pasaulį nei aš, tik mes stovime skirtingose sraunios kvapų upės pusėse. Kairysis ir dešinysis krantai. Kad upė tekėtų, vienodai svarbūs abu. Ačiū!  Tai tiesiog neįkainojama. Žinau, kad dalis pagyrimų duoti avansu… Mane vėl ištiko toks emocinis šokas, kad keletą naktų negalėjau užmigti.

Taip, tai aš sakiau, kad negaminu pardavimui. Gaminsiu! Su dar didesniu įkarščiu, kad būčiau išgirsta kvapų triukšme. Puikiai žinau, kad jų kiekvienais metais pasaulyje sukuriama ir pristatoma vis daugiau. Vien 2012 metais – apie 1400 pavadinimų kvepalų. Ten skraido Boeing’ai, didiejį gamintojai, o aš tik mažas parasparnis – užtai arčiau žmogaus, arčiau kiekvieno iš Jūsų, arčiau gamtos… Natūrali parfumerija atgimsta ir susidomėjimas tokiais rankų darbo kūriniais auga.

Pirmą kartą ši mintis galvoje nedrąsiai sukirbėjo, kai vieną iš mano darbų dosniai pagyrė Kvapų namuose. Bet aš ją nedorėlę akimirksniu nukišau kuo giliau. Vėl suspurdėjo, kai ten pat sutikta kolegė,  šio tinklaraščio autorė,  pasakė – žmonės juos norėtų pirkti ir uostyti, žinok, tai įdomu! Nes iki tol vis galvodavau, kad darau kas man pačiai patinka, todėl man jie ir kvepia… Iš kur man žinoti, kaip reaguos kiti? Kamuojama tokių minčių surengiau apklausą ir mažytę loteriją. Mėginukai Ritai ir Jovitai jau nusiųsti – stengiuosi vykdyti pažadus. Žydre, viešai pasižadu tau taip pat nusiųsti, bet  “Pavasaris”  nevertas dėmesio, gausi geresnius. Kai tik pagaminsiu. Bręsdamas tas kvepalas išsibėgiojo į visas puses…

Iš Jovitos vakar gavau be galo pradžiuginusį ir nustebinusį laišką. Prisipažinsiu, nė nežinojau, kad ji taip pat rašo  tinklaraštį, taiklų, įdomų ir šmaikštų! Jame spindi nuoširdus pozityvumas, kaip oras reikalingas mūsų šaliai. Tokie žmonės daro daugiau nei valstybinės institucijos, tik kalbančios apie savižudybių prevenciją.

Rita parašė asmeninį laiškelį, kuriame irgi nesumaišė manęs su žemėmis… Jai labiausiai patiko Mangai ir Tabakas su vanile, dabar pervadintas į Uostomąjį tabaką. Tai tik dar kartą parodo, kad įvairiems žmonėms patinka labai skirtingi kvapai, o aš galiu kurti jiems visiems. Čia “darbiniai” pavadinimai. Jei bus parduodami kitais vardais, Jūs būtinai suprasite, kas yra kas. Ritos Rodeletija nesužavėjo. Merginos, jūs galit apsikeisti mėginukais… ir visi bus laimingi. 🙂

Judam link lašišų. Kai ateina laikas, jos plaukia neršti tūkstančius kilometrų, įveikdamos užtvankas, seklumas, nenumaldomo gamtos šauksmo vedamos link savo gimtosios upės vietos. Tiksliai tos pačios, kur prieš keletą metų pačios išsirito iš ikrelių. Pakeliui tūkstančiai žūna. Bet taip turi būti. Jos tampa maistu, trąša ištisai milžiniškai ekosistemai. Tačiau man įdomiausia  teorija, kad tą savo gimtąjį užutekį lašišoms atrasti padeda neįtikėtina uoslė: “The salmon’s sense of smell is thousands of times more acute than a dog’s. A salmon can probably detect one part per trillion by smell, or, in martini equivalents, roughly one drop of vermouth in 500,000 barrels of gin.”(5)  Manoma, kad jos galėtų užuosti vieną lašą martinio 500 000 barelių džino; tai būtų apie 59 620 000 litrų!  Jų judėjimą gali sustabdyti už keleto kilometrų upės aukštupyje į vandenį įmerktos žvejo rankos. Jei rasite, pažiūrėkite visą BBC filmuką, čia tik ištrauka. Man pasisekė pamatyti visą per Viasat Nature.

… Ir aš kaip tos lašišos dabar plauksiu ten, kur šaukia širdis.

  1. http://www.lakseelver.no/Nyheter/2008/oktober/Thorstad%20et%20al%20migration%20review.pdf
  2. http://en.wikipedia.org/wiki/Salmon_run
  3. http://www.nsf.gov/news/news_summ.jsp?cntn_id=126720
  4. http://www.scilogs.com/maniraptora/its-all-in-the-olfactory-pits-going-home-makes-scents-to-salmon
  5. http://www.motherjones.com/politics/1994/11/salmon-are-calling
  6. Audrotas dangus

    Audrotas dangus

One comment on “Aš, kvapų triukšmas ir lašišos

  1. Oi Ramute nelabai jaučiuosi verta dovanai gauti kvepaliukų. Labai gailiuosi kad nepavyko i susitikimą atvažiuoti 😦 na bet jei ne šias metais tai gal kitas ,pavyks Jums -mums mokinukėms, pravesti kokia pamokėle
    Net nebejoju Jūsų sėkme,anksčiau ar vėlėliau tikrai tai bus Jūsų darbas/malonumas

Parašykite komentarą

